tiistai 14. tammikuuta 2014

Kevätlukukauden startti

Tervehdys lukijoille pitkästä aikaa!

Sori, oon ollu laiska bloggaaja. Joululoma vei mennessään. Syyslukukaudelta kertyi 40 opintopistettä, pääsin kirkkaasti läpi kvanti2-kurssista (3)!!! :) Olen enemmän kuin tyytyväinen.

Opiskelu alkoi eilen tammiseminaarilla, jossa käsiteltiin muun muassa järjestötoiminnan parissa työskentelyä, tulevaa harjoittelua ja opetussuunnitelmaa. Päivä oli melko pitkä, koska meillä maisteriopiskelijoilla oli myös pari tuntia graduseminaaria. Oma aihe on kirkastunut, mutta kerron siitä myöhemmin lisää (en jaksa ajatella urakkaa nyt) :P
Toki olen kohta lähdössä hakemaan/etsimään kirjastosta pari tutkimukseeni liittyvää kirjaa.

Saimme eilen myös haalarit, ilmaseksi. Minulla on todella paljon merkkejä, joita pitäisi ommella haalareihin kiinni. 



Jos gradua ei lasketa, keväästä on tulossa melko rento. Enkä oikeastaan viitsi stressata edes tuon ison G:n suhteen, koska aiheeni on selkeä ja mielenkiintoinen. Lisäksi olen päättänyt, että pyhitän kesäni sille. Eka tentti on jo ensi viikolla, mutta siihen tarvitsee onneksi lukea vain yksi teos (Didaktiikan perusteet).

Orientoivaa harjoittelua odotan innolla. Suoritan sen maalis-huhtikuun vaihteessa yläkoulussa, kotikaupungissani. Tämä ensimmäinen harkka painottaa luokkamuotoista ohjausta ja opon työhön tutustumista ylipäätään. Olen aikaisemmin ollut samassa koulussa parin päivän ajan tutustumassa kyseisen opon työhön muuten vain (ennen kuin edes opiskelin Itä-Suomen yliopistossa), joten ihan kivaa taas palata sinne.

Onko tänne muuten eksynyt lukijoita, jotka hakevat tänä keväänä opon koulutukseen (Jyväskylään tai Joensuuhun)? Olisi mielenkiintoista tietää! :) 

Mitäs muuta oon puuhannu? Nähnyt kavereita ympäri Suomea (käväisin joulukuussa Rollossa) ja katellut erilaisia hyviä tv-sarjoja ja leffoja. Eilen katseltiin BBC-Sherlockin viimeisin jakso, 3. kauden finaali. Täytyy sanoa, että kyseessä on yksi televisiohistorian parhaista jaksoista. Kaikki tuntui olevan kohdallaan: näyttelijät, käsikirjoitus, leikkaus (en yleensä kiinnitä tähän huomiota), musiikki, juoni (melkein koko 90 minuuttia sai olla varpaillaan) ja tietenkin ihana miljöö, Lontoo.

Piirtelin joululomalla Fanartia (Sherlock, Mycroft, Lestrade)

2 kommenttia:

  1. Moi! Opiskeletkos Joensuussa opoks? :) Sun suunnitelmat kuulostaa aika samanlaisilta ku munki: keväällä ja kesällä tiedossa gradun tekemistä. Jännää!

    Pidän ite kans blogia: http://kohtipsykologinuraa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Juu täällähän minä! :) Tsemppiä gradun tekoon, täytyykin vilkaista sun blogia!

    VastaaPoista