maanantai 16. helmikuuta 2015

Valmistuminen on jo uhkaavan lähellä..

Pientä identiteettikriisiä pukkaa: olen pian muuntumassa opiskelijasta valmistuneeksi. Luultavasti hetken olen työtön. Sitten jossain vaiheessa toivottavasti opo!

Viisi vuotta olen voinut sanoa olevani opiskelija ja siten perustella muille elämäntapaani. Mutta pian pitäisi asettua johonkin ja keskittyä tiettyyn toimenkuvaan. 

Viimeiset viikot tulevat olemaan todella kiireisiä, koska minulla on paljon kirjallisia hommia tekemättä sekä ne MM-kisojen talkoolaishommat. Muutakin sosiaalista elämää onneksi on.

Opiskelijaelämä on ollut ihanaa. Olen saanut melko vapaasti muokata omia aikatauluja sekä valita, mitä haluan tehdä. Olen tavannut satoja uusia ihmisiä, joista osa tulee olemaan aina hyviä ystäviä. Opintojen puitteissa olen asunut neljällä eri paikkakunnalla, mikä on ollut todella rikastuttava kokemus. Kahta eri yliopistoa on tullut vertailtua. Sanoisin, että Lapin yliopistossa on yhteisöllisempi meininki kuin Joensuussa, mutta Itä-Suomen yliopiston ohjauksen koulutus on ihan omaa luokkaansa. Oikeastaan hyvä, että kandivaiheessa minulel oli tarjolla enemmän oheistoimintaa, ja maisterivaiheessa keskityin vahvasti opiskeluun ja siihen, mitä haluan isona konkreettisesti tehdä.

Olen tottunut suunnittelemaan elämääni, joten kyllä epätietoisuus tulevasta vähän ahdistaa. Luotan kuitenkin siihen, että asioilla on tapana järjestyä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti