perjantai 31. toukokuuta 2013

Mitäs viikonloppuna?


Tulin vanhempien luokse viettämään helteistä viikonloppua maaseudun läheisyyteen. Kävin äsken lenkillä tuulettamassa ajatuksia, jotka leijailevat alituisesti pääsykokeeseen. Illan vietän Lara Croftina ja ammuskelen virtuaalisella jousella. Olen ollut Tomb Raider -fani lapsesta asti, eikä tämä uusi peli ollut pettymys. Oikeastaan parannusta muutamaan aikaisempaan versioon on tapahtunut, vaikka jotkut pienet yksityiskohdat ärsyttävät. Ensimmäisten Tomb Raiderien nostalgiaa tämä uutuus ei tavoita, mutta peli on onnistunut.

Tänne vanhempien luokse tulee pienen asumispostihässäkän vuoksi minulle harvakseltaan postia, ja täällähän minua sitten odotti mukava yllätys tänään. Suomen opinto-ohjaajat (SOPO) ry oli lähettänyt minulle Opolehtiä, jotka tosin olen saanut jo aikaisemminkin. Tuossa uusimassa numerossa, 2/2013, on muuten minun kirjoittamani juttu opojen tieto- ja viestintätekniikkakokemuksista. Kirjoitus pohjautuu kandidaatin tutkielmaani.


Opolehdissä on juttuja ohjausalasta mukavan monipuolisesti, kansallisesti ja erilaisten ohjausalan asiantuntijoiden näkökulmasta. Päätin aikaisemmin, että en viikonloppuna lueskele pääsykokeisiin, mutta ehkäpä voisin uudelleen selailla nämä lehdet läpi. Ihan kuin kohtalo olisi puuttunut peliin ;)

Ostin tänään junalipun keskiviikoksi Joensuuhun. Yövyn siis pääsykoetta edeltävän yön hotellissa, mikä on melko luksusta, mutta muitakaan vaihtoehtoja ei oikein ollut. Aineistokoe starttaa jo 8:00. Saanpahan rauhassa nukkua ennen koetta, eikä siitä hotelliaamiaisestakaan varmasti haittaa ole!

Olen muuten saanut huomata, miten iso merkitys läheisten tuella on koulutushakuun. Ihanaa, kun niin moni sukulainen ja kaveri uskoo, että minusta olisi hyväksi opoksi! Kiitos myös hyvälle kaverille, joka linkittelee mulle alaan liittyviä tieteellisiä artikkeleja! :) Toivottavasti muillakin hakijoilla on tukiverkosto. Ainakin täältä blogista saa sitten vertaistukea!

Lämmintä viikonloppua kaikille lukijoille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti