sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

Ihana oma koti.

Tein veljenpojalle 1-vuotis kakun


Hyvää sunnuntaita kaikille lukijoille! :)

Kävi miten kävi, minulla on syksyllä edessä muutto uuteen kämppään. Pitäisi vain löytää sellainen sopivan matkan päästä yliopistoa (korkeintaan 4 kilometriä), mieluiten ihan läheltä, koska kuljen pyörällä tai kävellen. Olemme hyvän ystäväni kanssa haaveilleet kolmiosta Joensuusta. Jos suuntaan Jyväskylään tai takaisin Lappiin, haen yksiötä. Tällä hetkellä asun siis serkun kolmiossa Vantaalla, koska olen Helsingissä töissä. Serkkuni on vielä Espanjassa vaihto-opiskelijana, mutta ehdimme asua kuukauden yhdessä :)

Rovaniemellä asuin ystävän kanssa soluasunnossa, mikä oli todella edullinen ja käytännöllinen asumisratkaisu opiskelijalle. Jaoimme joitain ruoka- ja perustarvikekustannuksia. Yhdessä ostimme muun muassa pesukoneen ja tulostimen. Tiskasimme vuorotellen ja välillä teimme yhdessä kunnon kotiruokaa. Opiskelija-asuntosäätiö DAS lainasi muun muassa lautapelejä, akkuporakoneen ja soutuveneen tarvittaessa. :) 

Tulimme hyvin toimeen kolme vuotta. Ikävä kyllä tämä hyvä ystävä lähtee syksyllä vaihtoon Japaniin ja minulla on nämä opohaaveet, joten tiemme erkanivat. 


Rovaniemen asunnon keittiö.
Sisustaminen on todella kivaa touhua! Yksinkertaisesti sanottuna oma makuni on kallis - ei mikään hyvä homma opiskelijalle. Rakastan erityisesti kotimaista designia, Pentikin tuotteita ja selkeitä linjoja. Toki sieltä Ikeasta saa kätevän halvalla välillä jotain pikkujuttuja. Rovaniemelle muuttaessa minulla ei ollut mukana muuta kuin kaksi matkalaukkua: kämppis toi ruokapöydän ja pienkoneet. Sängyn löysin itselleni kierrätyshuoneesta ja muut tavarat ostin uutena.

Sain Rollon kavereilta läksiäislahjaksi tuon Saagan teelahjapussin.
 Vanillla-sarjaa olen keräillyt yo-juhlista saakka.

Hackmannin Flirt-sarja on mielestäni sopivan erikoinen ja tyylikäs.
 Olen saanut nämä yo-lahjaksi, paitsi pikkulusikat myöhemmin synttärilahjaksi :)


Lasi on Kuopion viinifestareilta 2011.
Olen jo huvikseni selaillut asuntoja Joensuusta ja Jyväskylästä. Joensuussa tilanne on huono, mutta toivottavasti saisimme asuntosäätiön kautta halvan soluasunnon tai sitten sen yksiön. Onneksi uudet opiskelijat ovat ensisijaisina jonossa. 

Syksy tulee kalliiksi. Minun pitää hankkia vaikka mitä kodinkoneita ja ruokapöytä, jos kaverini ei pääse kanssani muuttamaan. Oma projektinsa on myös kaikkien tavaroideni roudaus Rovaniemeltä varastosta uuteen asuntoon. Mutta eipäs stressata sellaisia vielä.

Ulkona on taas hyvä ilma, ihanaa! Kävin jo aamulenkillä vähän nautiskelemassa luonnosta, olen nimittäin taas vanhempien luona kylässä. Illaksi pitää taas palata arjen viettoon. Sitä ennen leivon kuitenkin tarjottavaa 23-vuotis synttäreilleni, joita vietän piknikin muodossa torstaina. Toivottavasti sää suosii silloinkin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti