sunnuntai 30. kesäkuuta 2013

Vuokrasopimus allekirjoitettu

Serkun kissa Ramses on aina välillä käynyt viihdyttämässä mua täällä kaupungissa :)

Sain perjantaina postissa allekirjoitetun vuokrasopimuksen Joensuusta, siihen ihanaan joen rannalla sijaitsevaan vanhaan soluasuntoon. Nyt on sitten sekin asia pois päiväjärjestyksestä. Enää pitäisi saada sovittua, miten ja milloin kiikutan tavarani Rovaniemeltä uuteen kotikaupunkiini. Vuokrasopimus alkaa jo 1.8. mutta sovin, että muutan vasta töideni loputtua, eli elokuun puolivälissä. Kaikki Rovaniemen tavarani eivät uuteen huoneeseeni mahdu, joten joudun viemään tavarat ensin vanhemmilleni.

Viikonloppu on sujunut mukavissa merkeissä: rakas lapsuudenystäväni palasi Brasiliasta vaihdosta, joten vietimme paljon aikaa yhdessä, lähinnä hänen lapsuuden kodissaan ja omien vanhempieni luona. 

"Täydellinen kesäateria"
Näin kesän kunniaksi olen yrittänyt vähän keventää ruokavaliota ja lisätä liikuntaa. Olen tehnyt usein kävelylenkkejä heti herättyäni, ennen aamiaista ja töitä. Kuntosaliharrastukseni on jäänyt kokonaan, mutta olen käynyt suunnilleen kerran viikossa uimassa. Täällä kotona olen pyörittänyt hulavannetta, josta postasinkin aikaisemmin. Lisäksi olen harjoittellut rullaluistelua.

Tänään saan vieraaksi kaksi ystävää, joihin olen tutustunut Rovaniemellä. Molemmat ovat Helsingin seudulta kotoisin, joten heitä ehdin sitten kesän aikana näkemään. Huomenna serkkuni palaa takaisin Espanjasta vaihdosta ja muuttaa asumaan tähän kolmioon kanssani, joten sosiaalinen elämäni on pelastettu! :)

Se Warm Bodies -leffa oli muuten viihdyttävä. Idea oli mielenkiintoinen, ja innostuin ostamaan elokuvaan perustuvan saman nimisen kirjan, jonka on kirjoittanut Isaac Marion. Kyseessä siis tuhoutuneesta maailmasta kertova tarina, jossa zombit syövät viimeisiä eläviä ihmisiä. Yksi zombeista kuitenkin rakastuu elävään tyttöön, mistä syntyy mielenkiintoinen seikkailu. Pelkäsin tämän muistuttavan liikaa Twilightia, mutta onneksi teos on kypsä ja kerronnallisesti moniulotteinen. Ei liikaa rakkaushömppää, toisin sanoen.


Kuva täältä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti