keskiviikko 26. kesäkuuta 2013

Töitä ja asunnonmetsästystä

Löysin yhden potentiaalisen asuntokohteen Joensuun keskustasta. Kyseessä on neljän hengen solu, josta on vain n. 1,5 km yliopistolle. Lisäksi uimahalliin ja rautatieasemalle on vajaa kilometri. Ilosaari näkyy melkein huoneen(i) ikkunasta. Jokinäkymä, tammilattia, sijainti ja sopiva hinta ovat saaneet minut hyvin vakuuttuneeksi. Luultavasti tämä on uusi asuntoni.

Olen aina ollut kärsimätön ja nopeahko liikkeissäni. Siksi haluan asuntoasiankin pian pois päiväjärjestyksestä. Lisäksi haluan pian päästä varaamaan Rovaniemelle lentolipun, jotta saan sen vielä halvalla Norwegianilta. Vietän pari päivää hyvästellen minulle rakkaan pohjoisen kaupungin ja ystävät, ja haen siis sieltä tavarani ja kiikutan ne luultavasti veljen pakettiautolla vanhempieni luokse. Syksymmällä sitten vien osan tavaroista Joensuuhun. Solussa on se hyvä puoli, että minun ei tarvitse ostaa kaikkea (yksin), esimerkiksi ruokapöytää, mikroa, kahvinkeitintä, perustarvikkeita jne. Ehdin kyllä sitten parin vuoden päästä nauttia siitä, että pääsen sisustamaan oman asunnon. Voinpahan sitä odotellessa säästää rahaa.

Töitä minulla on vielä elokuun puoliväliin asti. Kuulin juuri tänään, että minulle järjestetään sitten viimeisenä työpäivänä läksiäiset. *Liikutus*
 
Mitä tässä kuvassa tapahtuu? Vastaus: minä töissä.
Tänään olisi suunnitelmissa mennä elokuviin katsomaan Warm Bodies, zombieleffa, serkkupojan kanssa. Rakastan elokuvateattereita, niiden tunnelmaa, hajua ja koko elämystä. En arastele mennä leffaan yksin, koska en tarvitse välttämättä seuraa leffaa katsoessani. Päin vastoin, hyvän leffan aikana unohtaa kaiken muun. Toki leffaa on sitten kiva arvostella jälkikäteen yhdessä.

Hyvää lomaa niille, jotka siitä nauttivat parhaillaan, ja muille työn iloa! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti